Δευτέρα 6 Αυγούστου 2012

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΟΥΖΙΝΑΣ

Ένα δωμάτιο που εμείς τα κορίτσια περνάμε αρκετό χρόνο, ειναι η κουζίνα μας. Ένα δωμάτιο επίσης που μπορεί να μας τρελάνει με την τακτοποίηση του, καθώς είναι δύσκολο να οργανωθεί εξαιτίας όλων αυτών που ΠΡΕΠΕΙ να έχουμε εκεί.

Μήπως όμως το έχουμε παρακάνει? Μήπως έχουμε μαζέψει αντικείμενα που ουσιαστικά δεν τα χρειαζόμαστε και δυσκολεύουμε την ζωή μας?

Τα δικά μου tip για μία οργανωμένη κουζίνα:

1) ΤΑΠΕΡ
Λίγα και καλά. Σας έχω μιλήσει με ξεχωριστή δημοσίευση για το θέμα των τάπερ γιατί ξέρω πόσο σας δυσκολεύουν τη ζωή. Αποφασίστε το και κρατείστε μόνο τα απαραίτητα! Δεν είναι δύσκολο και θα δείτε μεγάλη διαφορά στην καθημερινότητα σας!

2) ΜΙΚΡΑ ΚΑΙ ΕΚΝΕΥΡΙΣΤΙΚΑ
Υπάρχουν τόσα μικρο-πράγματα, που ενώ με τρελαίνουν, ξέρω καλά πως είναι χρήσιμα και τα έχω ανάγκη {π.χ. αναπτήρες, αντικλείδια των δωματίων του σπιτιού, τάπες, σπάγγος κουζίνας κ.α.} . Για τον λόγο αυτό αγόρασα ένα διαχωριστικό μαχαιροπίρουνων, το τοποθέτησα σε ένα συρτάρι και εκεί βάζω αυτά που ενώ είναι μικρά και εκνευριστικά πρέπει να τα έχω στην κουζίνα μου. Κάντε το και θα με θυμηθείτε!

3) ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΝΤΟΥΛΑΠΙΩΝ
Προσπαθείστε να έχετε μία λογική στην τοποθέτηση των αντικειμένων της κουζίνας σας. Βάλτε τα τρόφιμα μακράς διάρκειας, μαζί. Τις βοηθητικές "μηχανές" (κόφτες, μπλέντερ κλπ.), μαζί. Κρατείστε "κοντά" σας αυτά που χρειάζεστε πιο συχνά. Το Χριστουγεννιάτικο σερβίτσιο ή τις πιατέλες των ειδικών περιστάσεων μπορούμε να τα έχουμε ακόμα και σε ένα ντουλάπι που θα χρησιμοποιήσουμε καρέκλα για να τα φτάσουμε!

4) ΜΙΚΡΑ ΚΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ
Επίσης, υπάρχουν τόσα μικρο-πράγματα που κινούνται καθημερινά στην κουζίνα απλά και μόνο επειδή δεν ξέρουμε που αλλού να τα "ακουμπήσουμε". Για τον λόγο αυτό, αγόρασα ένα ψάθινο, ανοιχτό, καλαθάκι και το έχω πάντα στη γωνία του πάγκου της κουζίνας μου {κάτω από το πάσο, ώστε να μην φαίνεται}. Αυτό το καλαθάκι, εγώ, το λέω θαυματουργό! Κυριολεκτικά με έχει σώσει! Εκεί μέσα βάζω τόσα μα τόσα πράγματα... όπως χαρτάκια που με βοηθούν να θυμάμαι τις αγορές μου για το σούπερ μάρκετ, 1-2 στυλό, αποδείξεις μέχρι να τις τοποθετήσω στις θέσεις τους, 1-2 φυλλαδιάκια με συνταγές που μου αρέσουν και ξεχωρίζω κατά διαστήματα, χαρτομάντηλα, τα γυαλιά που φοράει ο άντρας μου στην τηλεόραση κ.α. Φροντίζω μόνο μία φορά το μήνα {στο περίπου} να το ξεσκαρτάρω και να το διατηρώ τακτοποιημένο και έτοιμο να δεχτεί κι άλλα μικροπράγματα!

5) ΞΕΦΟΡΤΩΘΕΙΤΕ
Η χρυσός κανόνας μου στα πάντα! Θα το έχετε καταλάβει μέχρι τώρα!
Διαλέξτε τα ολοκληρωμένα σας σετ, είτε είναι ποτήρια, είτε είναι πιάτα, είτε είναι μαχαιροπίρουνα. Μην κρατάτε 3 μόνο ποτήρια από το σετ. Μην κρατάτε 2-3 πιάτα από το σετ. Πόσα ανοιχτήρια έχετε? Σας γεμίζουν τους χώρους, δεν ξέρετε τι ακριβώς έχετε ούτε τι ακριβώς χρειάζεστε και σας δημιουργούν εκνευρισμό και πλασματική πραγματικότητα.

Όταν τα ντουλάπια μας είναι τακτοποιημένα, η ζωή μας είναι πιο εύκολη. Θα δείτε πόσο χρόνο και ενέργεια θα εξοικονομήσετε!

8 σχόλια:

Χρυσόσκονη είπε...

Οπως πάντα ολόσωστη.Η κουζίνα ειδικά όταν είναι συνέχεια του σαλονιού μπορεί να σε οδηγήσει στην τρέλα μόνο και μόνο με τον νεροχύτη πόσο μάλλον αν υπάρχουν διάφορα μπιχλιμπίδια πάνω.

Unknown είπε...

Ακριβώς!

Απεχθάνομαι τις "γεμάτες" επιφάνειες και υποστηρίζω πάντα πως οι πάγκοι της κουζίνας είναι καλύτερα να είναι κενοί από κατσαρολικά και να τους έχουμε λιτά στολισμένους με κάποιο αντικείμενο που μας αρέσει πολύ! Κηροπήγια στο χρώμα της κουζίνας μας, έναν μικρό πίνακα ζωγραφικής, μία υπέροχη μπωλιέρα....

Sophie είπε...

Για μια ακόμα φορά σε βρίσκω φοβερά οργανωτική Ειρήνη μου μπράβο!!Και εγώ είμαι της άποψης λίγα και χρήσιμα τα πολλά δεν φορτώνουν μόνο τους χώρους μας αλλά και τη ζωή μας!!Φιλάκια και καλό βράδυ!!!

Unknown είπε...

Έχεις απόλυτο δίκιο, Σοφάκι μου.

Τα γεμάτα συρτάρια, τα γεμάτια ντουλάπια, οι γεμάτες ντουλάπες, έχουν αντίκτυπο και στη ΖΩΗ μας! Μας καταπιέζουν, μας εκνευρίζουν, μας δημιουργούν μία συνεχή ταλαιπωρία και αυτό μας επηρεάζει καθημερινά!

Ειδικά οι πάγκοι της κουζίνας {και τα ντουλάπια της} στοιχειώνουν πολλές γυναίκες!
Εγώ πάντα, μα πάντα, στους πάγκους μου βάζω λατρεμένα διακοσμητικά και αυτό μου δίνει ένα κίνητρο να τους έχω πάντα τακτοποιημένους!

ΞΕΦΟΡΤΩΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΖΗΣΤΕ ΠΙΟ ΑΝΕΤΑ!!!!

ChristinaD είπε...

Πολύ ωραίο ποστ!!Μπράβο Ειρήνη μου!! Δεν μπορώ να βλέπω πάγκους κουζίνας με ένα σωρό πράγματα πάνω, ακόμα και καθαρά να είναι, επικρατεί το χάος... δεν φαίνεται ποτέ τακτοποιημένη...

Unknown είπε...

Και γω, Χριστινάκι μου, δεν μπορώ να βλέπω πάγκους κουζίνας φορτωμένους και γεμάτους με ποτηράκια, πιρουνάκια, αλάτι, λάδι, μπλέντερ και άλλα...
Τότε είναι που πραγματικά μας στοιχειώνουν!!!

Ανώνυμος είπε...

Να καταθέσω κι εγώ μια μικρή αλλαγούλα που έκανα και με βοήθησε στην κουζίνα προς το καλύτερο; Πάνω στον πάγκο κρατάω τις μικροσυσκευές που χρησιμοποιούμε συνέχεια (π.χ. καφετιέρα, βραστήρα, τοστιέρα) και με το που καλοκαιριάζει η καφετιέρα και ο βραστήρας ανεβαινουν στο ντουλάπι. Φέτος έκανα για πρώτη φορά και "θερινή ανακατάταξη" στα ποτήρια. Επειδή το ντουλάπι με τα ποτήρια μας είναι στενό και βαθύ με ένα ράφι σχετικά ψηλά, μόλις καλοκαίριασε κατέβασα στο κάτω μέρος τα ποτήρια του χυμού και τα μπωλ του παγωτού μαζί με τα υπόλοιπα νεροπότηρα και φραπεδοπότηρα και ανέβασα πάνω στο ράφι τα φλιτζάνια και τις κούπες του καφέ μαζί με τα ποτήρια του κρασιού. Τα ποτήρια του ουίσκυ ανέβηκαν σε πιο ψηλό ντουλάπι για να περιμένουν να ξαναχειμωνιάσει (δεν έχω βιτρίνα στο σαλόνι γι' αυτό βρίσκονται στην κουζίνα αυτά).
Να μια ιδέα για καινούργιο ποστ: πέρα από την αλλαγή των ρούχων (χειμωνιάτικα -καλοκαιρινά), τι άλλες αλλαγές μπορούμε να κάνουμε στο σπίτι για να κάνουμε τη ζωή μας πιο εύκολη σε κάθε εποχή;
Φιλικά,
Κλαίρη

Unknown είπε...

Κλαίρη μου ΜΠΡΑΒΟ!
Και σου λέω μπράβο γιατί το σημαντικότερο είναι να "ακούμε" τις ανάγκες μας.
Οι ανάγκες μας δεν είναι οι ίδιες κάθε φορά και μπορούν να αλλάζουν ακόμα και κάθε εβδομάδα!
Αυτό που έκανες εσύ, που βρήκες τι χρειάζεσαι αυτή την εποχή είναι οτι καλύτερο γιατί εξοικονομείς χώρο, χρόνο και φυσικά κρατάς την καθημερινότητα σου σε "έλεγχο"!
ΜΠΡΑΒΟ!

Τα φιλιά μου

Υ.Γ. Εξαιρετική ιδέα για ποστ! Ευχαριστώ!

Δημοσίευση σχολίου